Parkeringsplatser
I föreningen finns ett antal garageplatser, samtliga med en laddstolpe till varje parkeringsplats. Voltiva driftar laddstolparna i garaget. Efter att du har fått en parkeringsplats kontaktar du Voltiva för att kunna ladda.
Mejla styrelsen för att ställa dig i kö till en parkeringsplats.
Svar på vanliga frågor om laddstolparna
Hur får jag min laddrättighet?
Du behöver mejla support@voltiva.se, uppge din:
- E-postadress
- P-plats
- Skriv också: Anläggning Kålroten 8 i Stockholm
Du får därefter ett mejl med ett avtalsförslag på en laddrättighet från noreply@voltiva.se (kontrollera din skräppost om du inte hittar mejlet).
I mejlet; klicka på länken "Se avtal” och logga in med Mobilt BankID för att se, och läsa igenom, avtalsförslaget som du hittar under ”Laddrättigheter”. Fyll i, och spara dina person- och betaluppgifter så är du i gång.
Hur laddar jag?
Så snart du godkänt avtalet får du tillgång till ladduttaget i avtalet gäller via Voltivas app. Appen laddar du ner via Google Play eller Apple App Store.
Anslut din bil till laddstationen, välj uttag i appen och starta din laddning. Vill du hellre använda dig av RFID-bricka för att ladda går det bra att beställa en sådan från Voltiva till en engångskostnad på 150 kr (ex moms). Laddningar via RFID-bricka knyts till ditt konto, precis som laddning via appen.
Vad kostar det att ladda och hur betalar jag?
Priset för laddning är 3 kr per kW/h och kommer att synas i avtalsförslaget. Eventuella prisjusteringar som kan komma över tid aviseras till dig via mejl inför att de träder i kraft.
En avgift på 59 kr inklusive moms per månad dras som är kostnaden för att underhålla och drifta laddstolpen.
I samband med att du godkänner ditt avtal ges du möjlighet att välja den betalmetod du föredrar. Via ”Mina sidor” kan du när som helst ändra betalmetod om du önskar.
Vilka bindningstider gäller?
Voltiva har inga bindningstider på sina tjänster. Du kan när som helst säga upp ditt avtal med 1 månads uppsägningstid. Detta gör du via appen, hemsidan eller genom att mejla Voltivas support.
Hur kontaktar jag Voltiva om jag undrar något eller upplever problem?
Voltivas support nås på flera olika sätt:
- Mejl - support@voltiva.se
- Hemsida – www.voltiva.se
- Telefon – 020-89 94 80