Parkeringsplatser
I föreningen finns ett antal garageplatser. Varje plats har en egen laddstolpe som drivs av Voltiva. När du har fått en parkeringsplats och vill använda laddstolpen kontaktar du Voltiva för att ordna en laddningsrättighet.
Mejla styrelsen för att anmäla dig till kön om en parkeringsplats.
Vanliga frågor om laddstolparna
Hur får jag min laddrättighet?
- Skicka ett mejl till support@voltiva.se och ange:
- Din e‑postadress
- Din parkeringsplats (t.ex. “P‑plats 12”)
- Anläggningens namn: "BRF Kålroten 8 i Stockholm"
- Du får ett svar från noreply@voltiva.se med ett avtalsförslag. Kolla även skräpposten ifall du inte hittar mejlet i din inkorg.
- I mejlet, tryck på “Se avtal” och logga in med Mobilt BankID.
- Läs igenom avtalet under fliken “Laddrättigheter”, fyll i dina person‑ och betaluppgifter och spara. Då är du klar.
Så här laddar du
När avtalet är godkänt får du tillgång till ladduttaget via Voltivas app. Appen laddar du ner via:
Anslut bilen till laddstationen, välj uttaget i appen och starta laddningen.
Om du hellre vill använda en RFID‑bricka kan du ansluta en egen bricka, eller beställ en bricka hos Voltiva för engångskostnad på 150 kr (exkl. moms). Laddningar via RFID-bricka knyts till ditt konto, precis som laddning via appen. RFID-brickan blippar du mot laddboxen för att starta laddningen.
Om du behöver hjälp med att ansluta RFID-brickan kontaktar du Voltivas support.
Kostnad och betalning
- Pris för att ladda: 3 kr per kWh (priset visas i avtalsförslaget). Eventuella prisändringar meddelas i förväg via mejl.
- Månadsavgift: 59 kr inkl. moms för drift och underhåll av laddstolpen. Du betalar endast denna avgift om du ansluter dig till Voltiva.
- Vid avtalssignering väljer du betalningsmetod. Du kan när som helst ändra den under “Mina sidor”.
Bindningstid
Voltiva har ingen bindningstid. Du kan säga upp avtalet med 1 månads uppsägningstid när du vill, via appen, på deras webbplats eller genom att mejla supporten.
Problem med laddning
Om du får problem med laddningen eller med laddstolpen ska du kontakta Voltiva. På varje stolpe finns både dess namn och en QR‑kod. Genom att skanna QR‑koden med mobilens kamera eller genom att öppna Voltiva‑appen kan du snabbt nå supporten. På så sätt får du snabb och korrekt hjälp av Voltivas supportteam.
Kontakt med Voltiva
Voltivas support nås på flera olika sätt:
- E-post: support@voltiva.se
- Webb: www.voltiva.se
- Telefon: 020-89 94 80