Felanmälan

Innan du gör en felanmälan – läs detta noggrant:

Som bostadsrättshavare ansvarar du själv för underhåll och reparationer inne i din egen lägenhet. Föreningen ansvarar endast för gemensamma delar av fastigheten. Om du felanmäler något som faller under ditt eget ansvar kan du komma att bli betalningsskyldig. Om du är osäker – kontakta styrelsen innan du gör en felanmälan.

Exempel på vad du som bostadsrättshavare ansvarar för: Blandare, dusch och kranar, vitvaror, eluttag, belysning, säkringar i lägenhete, väggar, golv och innertak, innerdörrar och lister.
 

Använd föreningens godkända leverantörer

Om du väljer att anlita någon annan än föreningens avtalade leverantörer eller jourmontörer kan du bli betalningsskyldig. Använd därför alltid kontaktuppgifterna nedan som är de aktuella leverantörer och jourmontörer förningen just nu anlitar.


  • Fastighetsskötsel – Åkerlunds Fastighetsservice AB
    Åkerlunds Fastighetsservice ansvarar för den dagliga fastighetsskötseln i föreningen och hanterar felanmälningar som rör gemensamma utrymmen, t.ex. tvättstuga, trapphus och allmänna installationer. Åkerlunds går rond i fastigheten varje tisdag.

    • Ej akut under kontorstid
      E-post: felanmalan@akerlundsfastighet.se
      Telefon: 08-39 06 50 (måndag–torsdag kl. 08.00–16.00, fredag kl. 08.00–15.00 men lunchstängt 12.00–13.00)

    • Akut under kontorstid
      Mobil: 0707-66 63 68. Akuta ärenden under lunchtid eller fredag 15.00–16.00
       

  • Dygnet Runt Fastighetsjour
    Akut jour utanför kontorstid. Hanterar akuta fel i fastigheten som inträffar kvällstid eller på helger och som inte kan vänta till nästa vardag. Exempel på dettra kan vara vattenläckor, strömavbrott i gemensamma utrymmen eller mycket allvarliga störningar.

    Telefon: 08-18 70 00
    Hemsida: www.dygnet.se
     

  • Trygghets- och störningsjour
    Securitas Jourmontör Fastighetsjour
    Telefon: 08-657 77 01
    E-post: kundtjanst@jourmontor.se
     

  • Hissar – Hissen El. Mek AB
    Ansvarar för drift och underhåll av föreningens hissar samt hanterar alla felanmälningar dygnet runt. Vid hissproblem kontaktas de direkt för snabb åtgärd. 

    Felanmälan dygnet runt: 08-618 48 48
     

  • Garageport
    Felanmälan skickas till styrelsen: info@kalroten.se
     

  • Nyckelkopior (lägenhet eller miljörum)
    Beställning sker via info@kalroten.se
    Föreningens låssmed är Låssnabben (hörnet Katarina Bangata/Ringvägen).
    Du betalar själv för nyckelkopior.